Kaapstad

31 oktober 2019 - Cape Town, Zuid-Afrika

Het is dinsdagochtend dus op naar kaapstad! Om 5 uur ging de wekker om te vertrekken naar het vliegveld. Na 2 uurtje te hebben gevlogen waren we er. Op het vliegveld een taxi geregeld en op naar ons hostel. Dit verliep eigenlijk verbazingwekkend soepel. Nadat we een beetje waren gesetteld in onze kamer hebben we een taxi besteld om naar Camps bay te gaan. Dit is een prachtig wit strand, hier hebben we zonsondergang gekeken. Toen de zon in de zee was gezakt zijn we terug gegaan naar ons hostel en zijn we lekker gaan slapen (toch is de reis wel een beetje vermoeiend).

Woensdag hebben we de hele dag rond gereden in de hop on - hop off bus. Zo hebben we alle hoogtepunten van kaapstad gezien. Ookal zat het weer niet helemaal mee vonden we het super leuk.

Donderdagochtend zijn we om 8:45 uur vertrokken naar Signall Hill want we gaan paraglide!!!! Nadat we wat papieren hadden ondertekend en onze ‘pilot’ hadden ontmoet gingen we de lucht in. Best spannend was het maar toen je het uitzicht zag was je dat alweer snel vergeten. In de middag zijn we nog naar de top van table mountian gegaan. Na een uur te wachten konden we met de kabelbaan naar boven. Wederom een prachtig uitzicht.

Voor de vrijdag hebben ze de hele dag regen voorspel en dit was helaas nog waar ook. We hebben daarom deze dag gebruikt om souveniertjes in te kopen en hebben we een beetje geshopt in een grote shophal. In de avond vroeg naar bed gegaan want zaterdagochtend stond de hike voor de deur!

We wilde boven op Lions Head zijn met zonsopgang dus om half 5 begon onze tocht. Het was een pittige tocht maar we hadden het gehaald! Wederom een prachtig uitzicht! In de middag nog naar bo-kaap geweest, dit is een wijk met allemaal gekleurde huisje. Hier een ‘kleine’ fotoshoot gehouden en daarna onszelf klaargemaakt voor een avondje uit. Familie cronje geeft hier familie wonen dus daarmee hadden we afgesproken. We hebben een erg gezellige avond gehad.

Zondag was er wederom de hele dag regen voorspeld. In de ochtend zijn we gaan Kirstenbosch gradens geweest. En je raadt het al: wederom een prachtig uitzicht. In de middag nog een beetje door de stad gelopen met onze paraplu’s en voor de rest een beetje bij het hostel geweest. Zondag is tenslotte een rustdag 😉

Toen was onze laatste dag alweer aangebroken, maandag. In de ochtend zouden we eigenlijk walvissen gaan spotten op een bootje maar dat was helaas geannuleerd door het weer. Toen maar naar boulders beach vertrokken. Dit is een strand met pinguïns, erg schattig. Na 2 uurtjes waren we wel op ze uitgekeken en zijn we weer richting onze hostel gedaan. Nog even de laatste souveniertje gekochten en de laatste avond nog lekker met z’n 4tjes wezen uiteten. En toen zat ons avontuur er alweer op.

Dinsdagochtend om half 9 zaten we weer in de taxi richting het vliegveld. Op naar huis!

1. Gerla van Vugt:
    5 november 2019
    jullie hebben het vgl mij heel fijn gehad, goede terugreis!