Start project & weekendje drakensberg

30 september 2019 - Viljoenskroon, Zuid-Afrika

Er zijn alweer 2 weken om. De tijd vliegt als je het leuk hebt en dat is hier zeker het geval 😉

Eigenlijk hebben we deze week niet heel erg veel speciaals gedaan. Maandag en dinsdag zijn we weer bij onze kleintjes geweest. Druk gespeeld en het wekelijkse badderuurtje was er natuurlijk ook weer. Woensdag zijn we (ongeveer) begonnen met ons opknapproject bij huis ebenhaeser. We zijn gaan kijken voor verf en voor fotolijstjes. In de middag zijn we naar dramatic needs geweest. Hier hebben we een schets gemaakt voor de muur die we gaan opknappen. Donderdag is onze dag dat we naar de ouderen gaan. De wekker ging weer om 5 uur (hier zijn we doorheen geslapen dus het was iets later dan 6 uur, oepsie). We hadden de mensen mee naar buiten genomen, hier genoten ze enorm van en wij dus ook.

Het weekend begon voor ons een dagje eerder. We hadden dit weekend het rijk voor ons alleen want het gezin ging een weekendje weg voor een trouwerij. Vanaf zaterdag ochtend tot zondag avond op de bank naar onze serie (prison break) zitten kijken. We waren weer uitgerust voor de nieuwe week.

Maandag opnieuw naar de kleintjes geweest. Er waren maar weinig kinderen omdat het deze week vakantie is hier. Vaak houden de ouders de kinderen dan thuis want de broertjes en zusjes zijn er dan ook. De rest van de week was het hospice dan ook dicht. Dinsdag zijn we opnieuw naar verf en spullen wezen kijken en woensdag zijn we het echt wezen kopen. Ook zijn we woensdagmiddag weer bij dramatic needs wezen helpen. Donderdag is ons project dan toch echt begonnen. We zijn in de ochtend begonnen met de muur buiten. Deze hebben we schoongemaakt en daarna wit geverfd. Hier gaan we een mooie Hollandse tekening op maken maar dat resultaat zien jullie in de foto’s. In de middag hebben we onze koffer gepakt want vrijdagochtend vertrekken we met z’n alle naar Drakensberg. Donderdagavond nog even een drankje gedaan met onze Afrikaanse vrienden en daarna snel slapen.

Om half 7 werden we door Corne gewekt: hollies we gaan rijden. Het is een rit van ongeveer 8 uur naar een prachtig natuurgebied. 6 uur over de verharde weg en dan ook nog een 1 uur over smalle wegen door de bergen. Het uitzicht was prachtig. Vrijdag om 4 uur waren we dan eindelijk bij ons huisje. Deze dag hebben we niet erg veel gedaan, lekker bij het huisje gebraai en daarna naar bed. De volgende ochtend gingen we wandelen door de bergen. Opnieuw prachtig allemaal (kunnen jullie allemaal zien op de foto’s). In de middag lekker bij het zwembad geleden en in de avond, ja je raadt het al, opnieuw een braai. Zondag is het toch wel een beetje een rustdag. We hebben niet erg veel gedaan. Van het uitzicht genoten en we zouden naar de zonsondergang gaan kijken. Eenmaal bij een tentje aangekomen waar de mooiste zonsondergang zou zijn was het ineens bewolkt dus van de ondergang niks gezien, maarja wel gelachen. Dan zondagavond voor de verandering nog een braai gehouden. Daarna vroeg naar bed gegaan want om 5 uur vertrekken we weer naar het mooie viljoenskroon.

Dat was het alweer voor deze 2 weken. Deze week gaan we met z’n 4e naar suncity. Dit is een vakantiepark waar je vanalles kan doen zoals een safari en zwemmen in een van de vele zwembaden. De week daarna komen papa en mama op bezoek!!!! Erg veel zin in allebei maar dat horen jullie over 2 weken 🙋‍♀️

1. Mama:
    1 oktober 2019
    Leuk Liene, mooi om te lezen dat jullie t zo goed naar jullie zin hebben. Wat een avontuur! Tot volgende week. Groetjes Mama
  2. Tante Rian:
    6 oktober 2019
    Wat fijn om te horen dat je het daar zo leuk hebt! Je doet echt super veel leuke dingen.
    Veel plezier met jullie pap en mam!
  3. Tante Rian:
    Groeten van opa!
  4. Opa:
    6 oktober 2019
    Leuk Liene! Nog veel plezier.
    Groetjes Opa.