Onze werkweken

18 september 2019 - Viljoenskroon, Zuid-Afrika

De 2 weken zitten er weer op, ongeveer. De eerste 2 dagen van de week werken we bij de kinderen. Dit vinden we echt allemaal super leuk. De kinderen zijn zo blij met onze aandacht. Dinsdag is de vaste dag dat het jongste klasje in bad gaat, dit doen wij natuurlijk met alle liefde. Het is super leuk om te zien hoe de kinderen genieten van in het water spelen (ofja de meeste dan). De rest van de week was voor mij niet z'n pretje. Woensdag, donderdag en vrijdag heb ik ziek op bed gelegen. Ik denk dat m'n lichaam nog moest wennen aan al het andere eten en drinken hier. Gelukkig voelde ik me in het weekend weer beter. Op zaterdag zijn we met het gezin naar de film geweest en hebben we een beetje geshopt in Potch. Dit is een dorpje dichtbij Viljoenskroon. Zondag zijn we nog met het gezin en wat vrienden daarvan wezen uiteten en daarna begon de volgende week alweer.

De eerste 2 dagen zijn we weer bij de kinderen geweest. Woensdagochtend was het feest! Zoals ik jullie in mijn vorige blog vertelde gaan we ook aan het werk bij de psychiatrisch verblijf, huis ebenhaeser. Op deze ochtend werden alle verjaardagen van de mensen die er wonen gevierd. Dit werd gevierd op een prachtige boerderij van een van de begeleiders. Hier hebben we wat gegeten en gedronken. Ook waren er wat activiteiten. Wat genoten de bewoners ervan en wij natuurlijk ook! Na deze ochtend zijn we naar dramatic needs geweest. Hier wordt de creativiteit van de kinderen gestimuleerd. Hier hebben we mee geknutseld met de kinderen en mee spelletjes gedaan. Alles wat hier wordt gedaan wordt wel gedaan met een achterliggende gedacht, bijvoorbeeld hoe je naar jezelf kijkt. Donderdag zijn we de ochtend bij de ouderen geweest. We hebben overlegt met de verzorgsters en besloten dat we van 6 tot 1 uur werken want van 6 tot 6 is niks voor ons als Nederlanders 😉 We hebben de mensen gewassen en uit bed gehaald. Ze vinden het nog steeds super leuk om ons te zien en verhalen van ons te horen. De meeste kende ons zelfs nog! Verder hebben we de donderdagmiddag gebruikt als ‘rust’ middag. In de avond waren we uitgenodigd voor een braai door een neefje van Corne. We gingen een akkerbraai houden. Dit houd in dat we naar een afgelegen weiland rijden en daar een vuurtje maken. Eerst dachten we wat gaan we nu weer doen maar we vonden het allemaal echt super gezellig. Vrijdag zijn we nog een dagje bij de kleintjes geweest. Toen hebben we het middelste klasje in bad gedaan. Wat was dit leuk maar ook heel zwaar. Ze genoten er zo van dat sommige met kleren aan weer terug in het bad sprongen. Ook was het natuurlijk erg leuk om ons nat te spetteren, wij hadden ook meteen een douche gehad. Hierna hebben we nog een akkerbraai gehouden met dezelfde mensen, weer erg gezellig.

Zaterdag hebben we een beetje aan ons kleurtje gewerkt en hebben we hier thuis een braai gehouden. Jaaa, braaien doen ze hier bijna elke dag. Zondag was de man des huize jarig! We zijn wezen lunchen bij O’s. Dit is een prachtig restaurant aan een rivier. En wat was het lekker. ’s Avonds zijn er nog wat vrienden langs geweest om de verjaardag te vieren.

Dat waren onze 2 weken alweer. We hebben het nog steeds super erg naar onze zin (als dat nog niet duidelijk was 😉) Spreek jullie over ongeveer 2 weekjes weer!

1. Gerla van Vugt:
    23 september 2019
    Fijn om te lezen dat jullie het zo goed maken!