Het begin van m'n avontuur

25 augustus 2019 - Viljoenskroon, Zuid-Afrika

Hooooi,

Mijn avontuur is begonnen. Woensdag zijn we met z'n 3 vertrokken naar het verre Zuid-Afrika. Hier verblijven we 3 maanden in een gezin en gaan we stage lopen. Het gezin bestaat uit 5: de ouders (Dries en Corne), 2 meiden (Leanel, 9 en Anina, 16) en 1 jongen (Tjaart, 18). Ik ga stage lopen op het kinderhospice. Dit is een kinderopvang voor de kinderen uit de 'arme' wijk. Ook ga ik stage lopen in het bejaardenhuis.

Om half 1 hadden we afgesproken op het vliegveld. Om 15.00 uur zou onze vlucht vanaf Amsterdam vertrekken naar London, onze overstapplek. We hebben een uur in het vliegtuig moeten wachten voordat we konden vertrekken. Toen we op het vliegveld Heatrow aankwamen was het net een doolhof. We hebben alle hoeken van het vliegveld gezien maar gelukkig hadden we de tijd. Om 19.05 uur zouden we doorvliegen naar Johannesburg, ook toen hebben we een uur in het vliegtuig moeten wachten voordat we opstegen. Om 7.55 uur zijn we geland op Johannesburg, ook op dit vliegveld hebben we alle hoeken gezien. Hier werden we opgehaald door Dries. We moesten nog 2 uur rijden vanaf het vliegveld naar Viljoenskroon, het dorpje waar we verblijven. In deze rit hebben we onze eerste zebra's en giraffe gezien, jaaa langs te weg. Ook hebben we deze rit veel gezien van de binnenkant van onze ogen, de vlucht was erg vermoeiend.

2 uur later kwamen we bij het huis aan. Hier werden we welkom ontvangen door onze nieuwe viervoeters. We kregen een kleine rondleiding door het huis en daarna hebben we onze spullen ingeruimd. Om half 2 gingen we lunchen, we kregen spaghetti. We voelde ons hier meteen thuis, allemaal zo aardig en gastvrij. Tot het avondeten hebben we eigenlijk niks gedaan alleen het huis verkend en spelletjes gespeeld met Leanel. Om 20.00 uur kregen we diner, dit was aardappels met broccoli en kip. Mijn buikje was helemaal rond.

De volgende dag heeft Dries ons het dorpje laten zien. Dit deden we met de auto omdat ze hier eigenlijk niet aan lopen doen. Ook zijn we in de Rammolotsie geweest, dit is de 'arme' wijk (hier komen ook de kinderen van het hospice vandaan). Dit was erg indrukwekkend om te zien. Zaterdag zijn we naar Potch geweest. Dit is een stadje om een beetje te shoppen. Hier hebben we de verjaardag gevierd van Leanel. Die, zoals ze dat hier zeggen, verjaart maandag. Zondag was er een feest. Ze vieren hier de oogst 1 keer per jaar. Dit begon met een mis om half 10 en daarna een buffet met het grootste gedeelte van het dorp. Iedereen weet dat wij de Nederlanders zijn en zijn super geïnteresseerd, zo leer je veel mensen kennen uit het dorp.

Morgen beginnen we met onze stage, we zijn erg benieuwd maar hebben er super veel zin in!

1. Tante Rian:
    26 augustus 2019
    Wow Liene! Wat ontzettend leuk om te lezen! En wat bijzonder wat je allemaal meemaakt! Ben erg benieuwd hoe je het kinderhospice vindt.
    Schrijf maar weer snel iets!!
  2. Mama:
    26 augustus 2019
    Hey meisje, dat doe je super leuk😘
    Fijn om te lezen dat t goed gaat! Ben alweer benieuwd naar je volgende blog😊
  3. Carine:
    26 augustus 2019
    Wat super dat ze zo gastvrij zijn en wat een belevenis alleen al de heenreis. Succes met je stage in de hospice Liene.
  4. Gerla van Vugt:
    26 augustus 2019
    Liene, leuk dat je een BLOG bijhoudt. Maak het goed daar!
  5. Berry Tijsse Klasen, KWIC:
    27 augustus 2019
    Hoi Liene

groeten voor jou en Linde! Reis goed gegaan, goed aangekomen, goede start met stage en groet Dries en zijn gezin van mij.
    Berry TK
  6. Mirian:
    28 augustus 2019
    Wat leuk om zo jouw avontuur/stage te mogen volgen.
    Veel succes en ben benieuwd naar de volgende blog!
  7. Wendy van Dijk:
    28 augustus 2019
    Heel veel plezier Liene. En geniet ervan.
    Groetjes Wendy en de rest
  8. Groeten van 😽:
    28 augustus 2019
    Keileuk om je zo te kunnen volgen!
    Succes met je stage!

Gr Wendy
  9. Marielle van Hees:
    29 augustus 2019
    Kei leuk Liene, geniet en heel veel plezier en succes.
    Groetjes Marielle Smits
  10. Opa:
    31 augustus 2019
    Liene, ik ben heel trots op jou!
    Fijn dat je het leuk vindt.